Thursday 25 December 2014

KPOP

KPOP ......... tidak asing lagi di kalangan gadis-gadis Melayu. Sebut sahaja pasal KPOP mesti muncul dalam kepala korang jejaka-jejaka dan gadis-gadis Korea yang tampan lagi comel menari sambil menyanyi atas pentas. Ye dop ??

KPOP juga sekarang tidak asing lagi dalam kalangan lelaki-lelaki Melayu. lelaki melayu juga ramai yang dah minat KPOP. Ada sesetengahnya mengatakan KPOP is KPOOP. nak marah ni nak marah. tak baik hokeyyy !!

memang tidak dinafikan KPOP sebenarnya tak elok diikuti oleh umat Islam. Tetapi sekadar hiburan dan tidak berlebihan, bagi aku tidak mengapa. Tidak perlu terlalu obses dengan dunia KPOP.

Banyak juga cerita sebenarnya yang aku dengar pasal KPOP. KPOP tu ada kaitan dengan dajal la freemason la apa laa. Yang pasal benda-benda ni aku no comment. Mungkin ya, mungkin tidak. Mungkin juga betul, mungkin juga bohong. BETUL ke BOHONG ?? Tak mengkaji dengan lebih mendalam lagi. maaf ye.

Aku pun ada jugak sejarah KPOP dalam diri.hehe Tapi tu zaman dulu-dulu laa. Semuanya bermula bila cousin aku bagi aku tengok video TVXQ lagu PURPLE LINE masa aku form 3. haa! see. aku ingat lagi kot. Nampak tak betapa fanatiknya aku dulu. Eventhough dah 7 tahun berlalu tapi still ingat.

TVXQ atau nama lain yang dorang pakai, DBSK sebuah group yang terdiri daripada 5 jejaka tampan yang paling femes dalam dunia KPOP. Time tu la. Tapi sayang dorang dah berpecah. Yang tinggal 2 orang je lam group DBSK yang lain buat group baru JYJ. Lepas dorang berpecah entah kenapa aku dah jadi tawar hati nak support. Pastu aku stop minat KPOP.

this is DBSK. tampan kann.. 


Masuk je matrik, terjumpa lah plak aku dengan rommate yang obses dengan KPOP. Mula-mula aku buat tak layan je bila dia tengok KPOP. Tapi lama-lama terasa nak tengok jugak. Disebabkan selalu nampak dia tengok group BEAST, aku pun jadi terminat and terfollow lah group ni. Orang kata tak kenal maka tak cinta kan. Cenggitu lah yang jadi kat aku. Aku jadi obses teruk dari dia lagi doe.haha

ni lah BEAST. cute dop ? ngehehe


Pastu muncul plak group EXO. Adik aku tunjuk kat aku video GROWL. Aku buat tak tau jer. Ye lah, group baru kot. Aku ni tak minat group yang baru tumbuh ni. Bila aku tengok lama-lama, macam best jugak group ni. Start dari tu lah aku jadi fangirl EXO plak.haha Tengah duk gilerkan group ni, tetiba Kris keluar group. OH TIDAK ! Sejarah kembali berulang.

siapa tak kenal group ni memang sah anti-KPOP


Lepas aku masuk kolej, terjumpa la plak dengan rommate yang obses dengan lagu MELAYU. aha ! KPOP vs MPOP. Ce teka siapa yang win ? 2 lawan 1 doe. Aku sorang lawan 2 lagi yang fanatik lagu melayu. Memang arr aku yang kecundang. Dorang pengaruh aku yang JARANG GILER dengar lagu melayu jadi pendengar setia lagu melayu. Aku sekarang ni dah hari-hari duk melayan lagu melayu.

Yang paling aku suka lagu Mark Adam. Boleh dikatakan hampir semua lagu dia aku suka. Oh ! Sweet suaranya sesweet rupanya. Ihiks

Oh Mark Adam ...


Thinker_Bel : "KPOP raised your standards soooo high, you'll be forever alone."


 

No comments:

Post a Comment